11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, pazarlamanın temel kavramları hakkında genel bilgi sahibi olabileceklerdir.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, pazarlama stratejileri geliştirebilecektir.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, pazarlamanın çevresindeki mikro ve makro aktörleri inceleyerek, durum analizi (SWOT) yapabilecektir.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, belirlediği bir ürün/hizmet hakkında pazar bölümlemesi, hedefleme ve konumlandırma yapabilecektir.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, belirlediği bir ürün/hizmet hakkında pazarlama karması stratejileri geliştirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanım ve uygulaması hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi.
2 Pazarlama Planı ve Stratejisine Giriş; Proje konularının belirlenmesi Principles of Marketing, 14th ed. Philip Kotler, Gary Armstrong, 2012, Prentice Hall
3 Pazarlama Çevresi – Mikro ve Makro (SWOT and 5 Kuvvet Modeli) Principles of Marketing, 14th ed. Philip Kotler, Gary Armstrong, 2012, Prentice Hall
4 TATİL
5 Tüketici Davranışları Principles of Marketing, 14th ed. Philip Kotler, Gary Armstrong, 2012, Prentice Hall
6 Pazar Bölümleme, Hedefleme, Konumlandırma Principles of Marketing, 14th ed. Philip Kotler, Gary Armstrong, 2012, Prentice Hall
7 Sınıf içi Vaka Analizi T-Box
8 Ara Sınav Principles of Marketing, 14th ed. Philip Kotler, Gary Armstrong, 2012, Prentice Hall
9 Pazarlama Karması: Ürün ve Markalama Stratejileri Principles of Marketing, 14th ed. Philip Kotler, Gary Armstrong, 2012, Prentice Hall
10 Pazarlama Karması: Fiyatlandırma Stratejileri; Proje Taslağının Gözden Geçirilmesi Principles of Marketing, 14th ed. Philip Kotler, Gary Armstrong, 2012, Prentice Hall
11 Pazarlama Karması: Dağıtım Kanalları Principles of Marketing, 14th ed. Philip Kotler, Gary Armstrong, 2012, Prentice Hall
12 Pazarlama Karması: İletişim Stratejileri Principles of Marketing, 14th ed. Philip Kotler, Gary Armstrong, 2012, Prentice Hall
13 Sınıf içi Vaka Analizi Victoria's Secret
14 Konuk Konuşmacı
15 Tekrar
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, powerpoint sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller Pazarlama kitapları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
4
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
0
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
24
    Toplam
125

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak X
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010